حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 261 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
پلیس فتا: کلاهبرداری رمزارز طی ۲ سال اخیر بیشتر شده است
۰۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
شناسه : 1547
بازدید 485
13
پلیس فتا: کلاهبرداری رمزارز طی ۲ سال اخیر بیشتر شده است

داوود معظمی گودرزی، رییس پلیس فتا تهران درباره کلاهبرداری با استفاده از رمزارز در سایت‌های خرید و فروش کالا هشدار داد و اعلام کرد روند کلاهبرداری رمزارز طی دو سال اخیر بیشتر شده است. به نقل از ایلنا، داوود معظمی گودرزی، رییس پلیس فتا تهران بزرگ، درباره کلاهبرداری‌هایی که در حوزه رمز ارز اتفاق می‌افتد، […]

ارسال توسط :
پ
پ

داوود معظمی گودرزی، رییس پلیس فتا تهران درباره کلاهبرداری با استفاده از رمزارز در سایت‌های خرید و فروش کالا هشدار داد و اعلام کرد روند کلاهبرداری رمزارز طی دو سال اخیر بیشتر شده است.

به نقل از ایلنا، داوود معظمی گودرزی، رییس پلیس فتا تهران بزرگ، درباره کلاهبرداری‌هایی که در حوزه رمز ارز اتفاق می‌افتد، گفت:

در دو سال اخیر تشکیل پرونده های کلاهبرداری در حوزه رمز ارز روند افزایشی داشته است. قالب افرادی که کلاهبرداری از آن‌ها صورت می‌گیرد و مالباخته هستند افرادی هستند که سواد و دانش کافی در این زمینه ندارند.

کلاهبرداری در حوزه ارز دیجیتال چیست، چه انواعی دارد و چطور از آن دوری کنیم؟

وی تصریح کرد:

این افراد مالباخته برای اینکه کیف پولی برای خودشان بسازند از افراد دیگری استفاده می‌کنند و همان اشخاص ولو اینکه ممکن است نزدیک‌ترین دوست‌شان باشد به دلیل اینکه اطلاعات را در اختیار دارند متعاقبا به حساب مالباخته دسترسی پیدا کرده و همه وجوهات را استخراج می‌کند.

معظمی خاطرنشان کرد:

ما به همه هموطنان توصیه می‌کنیم هر اقدامی در بحث سرمایه‌ گذاری می‌خواهند انجام دهند آگاهانه و با داشتن سواد کافی انجام دهند چراکه ناآگاهی در این حوزه باعث می‌شود که کل زندگی‌شان تحت الشعاع قرار بگیرد.

متاسفانه در بحث ارزهای دیجیتال شاهد این هستیم که مبالغ بسیار کلانی از مردم به سرقت می‌رود چراکه بعضا همه سرمایه خودشان را برای اینکه سود بیشتری به دست بیاورند در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند و زمانی که در معرض خطر قرار می‌گیرند و حریم خصوصی‌شان نقض می‌شود متاسفانه کل سرمایه‌شان به یغما می‌رود.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ گفت آمار کلاهبرداری‌های مرتبط با رمزارز طی دو سال اخیر شاهد روند افزایشی بوده‌ است. وی در مورد علل این امر گفت:

این امر به دلایل مختلفی از جمله گسترده شدن خدمات در این حوزه است رمز ارزهای مختلفی به بازار آمده است و به همین نسبت نیز کلاهبرداری‌های زیادی صورت گرفته است.

وی گفت:

تبلیغات دروغینی در این حوزه صورت گرفته از جمله یک شبه پولدار شدن و یا پرداخت سودهای کلان باعث شده بسیاری از افراد به دام کلاهبرداران و مجرمان سایبری بیفتند. علاوه بر این ارزهایی هستند که هیچ گونه پشتوانه‌ای ندارند و به صورت صوری قیمت آن را افزایش می‌دهند و این باعث می‌شود تا ضررهای هنگفتی متوجه افراد مالباخته شود. سایت‌های فیشینگ در این حوزه افزایش پیدا کرده و افراد سودجو به بهانه‌های مختلف تحت عنوان راهنمایی و مشاوره کاربر را ترغیب کرده تا اطلاعات خود را وارد لینک‌های آلوده کرده و متاسفانه همه اطلاعات این افراد به سرقت رفته و باعث می‌شود که همه زندگی این افراد از بین برود.

مراقب رمز ارزهای خود باشید؛ ۸ روش کلاهبرداری که در شبکه‌های اجتماعی در جریان است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره سایت‌های خرید و فروش هشدار داد و گفت:

ما درباره این گونه پلتفرم‌ها به کرات به مردم توصیه کرده‌ایم که حتما از صحت خدمات آگهی دهنده اطلاع پیدا کنند و به راحتی اطمینان نکنند. صحت‌سنجی نیز با کمی بررسی کاملا امکان‌پذیر است.

خیلی از این افراد کالایی را ارزانتر از آن چیزی که هست در این سایت‌ها قرار می‌دهند و وجوهاتی را دریافت کرده و دیگر پاسخگو نیستند. شهروندان توجه داشته باشند در خرید کالا به هیچ عنوان بیعانه پرداخت نکنند و در هنگام تحویل هزینه را پرداخت کنند و همچنین از صحت کالا قبل از تحویل اطمینان حاصل کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.