حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 261 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
ترس از هوش مصنوعی فراگیر می شود؛ «چت جی پی تی» نقطه عطف دنیای هوش مصنوعی یا تبلیغات تازه آمریکا!
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
شناسه : 1792
بازدید 409
11

چت جی پی تی، چت رباتیک جدید هوش مصنوعی است که توسط شرکت اوپن ای آی و با پشتیبانی مایکروسافت عرضه شده، اما آیا باید این پدیده نوظهور را جدی بگیریم؟  به نقل از سی جی تی ان، ترس عمومی از هوش مصنوعی هرگز به اندازه امروز فراگیر و جدی نبوده و علت این مساله […]

ارسال توسط :
پ
پ

چت جی پی تی، چت رباتیک جدید هوش مصنوعی است که توسط شرکت اوپن ای آی و با پشتیبانی مایکروسافت عرضه شده، اما آیا باید این پدیده نوظهور را جدی بگیریم؟

 به نقل از سی جی تی ان، ترس عمومی از هوش مصنوعی هرگز به اندازه امروز فراگیر و جدی نبوده و علت این مساله مشخص شدن تدریجی توانمندی این فناوری است.

ChatGPT، به دلیل درجه بالایی از “هوش” که به نمایش گذاشته، در سرتاسر جهان سر و صدای زیادی ایجاد کرده و بسیاری بیم دارند که به زودی شغل خود را به دلیل همه‌گیری هوش مصنوعی از دست خواهند داد.

چت بات پیشرفته چت جی پی تی قادر به مکالمه و تعامل با کاربران است و توانایی‌های خود را در نوشتن شعر، خبر و مقالات تحقیقاتی، برنامه نویسی کامپیوتر و حتی شرکت در آزمون‌های سطح کارشناسی ارشد نشان داده و در همه این امور موفق بوده است.

تبلیغات هوش مصنوعی همزمان با اخراج‌های گسترده شرکت‌های فناوری

تیان تائویوان، تحلیل‌گر فناوری در چین معتقد است: ChatGPT یک گام کوچک در جهت توسعه هوش مصنوعی مولد است، اما آنطور که بسیاری از مردم فکر می‌کنند جهشی به جلو نیست.

به گفته تیان، هیجان بر سر ChatGPT نشان می‌دهد که دایره هیاهوی مرتبط با هوش مصنوعی مولد – که الگوریتم‌های آن می‌تواند برای ایجاد محتوای جدید از جمله متن، تصویر، ویدئو، صدا، کد و داده‌های مصنوعی استفاده شود – در حال اوج‌گیری است و برخی آن را تحول بزرگ بعدی دنیای فناوری دانسته و سرمایه‌گذاران را برای ترغیب به استفاده از آن تحت فشار گذاشته‌اند.

طی دو سال گذشته، دنیای فناوری شاهد چندین دور تبلیغات در مورد پدیده‌های نوظهور بسیار کمی از جمله متاورس، NFT ها (توکن های غیرقابل تعویض)، بلاک چین و ارزهای دیجیتال بوده است.

همزمان با کاهش سرعت رشد اقتصادی در آمریکا که منجر به اخراج گسترده کارکنان غول‌های فناوری مانند مایکروسافت و گوگل شده، سر و صدای ChatGPT به سرعت توجه جهانی را به خود جلب کرد. این همزمانی را نباید اتفاقی دانست.

مایکروسافت در ۱۸ ژانویه اعلام کرد قصد دارد حدود ده هزار نفر را اخراج کند، زیرا تضعیف اقتصاد آمریکا تقاضا برای خرید نرم افزارهای جدید را کاهش می‌دهد. این تحول تا پنج درصد از نیروی کار جهانی مایکروسافت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

چند روز بعد از این اخراج‌ها، مایکروسافت که یکی از بزرگترین سازندگان نرم‌افزار در جهان است، اعلام کرد سرمایه‌گذاری «چند ساله و چند میلیارد دلاری» در شرکت OpenAI انجام می‌دهد، بدون اینکه رقم خاصی را فاش کند. اما چند رسانه به نقل از یک فرد مطلع گفتند رقم سرمایه گذاری در مجموع ۱۰ میلیارد دلار است.

سپس این شرکت در ۷ فوریه اعلام کرد فناوری مشابه با ChatGPT را در موتور جستجوی Bing و مرورگر وب Edge به کار می‌گیرد. سهام مایکروسافت طی ماه گذشته حدود ۱۰ درصد جهش کرده و به دنبال انتشار اخبار اقبال آن به هوش مصنوعی، افزایش قیمت هدف‌گذاری شده سهام مایکروسافت توسط شرکت‌های کارگزاری وال استریت اتفاق افتاد.

شرکت مادر گوگل، یعنی آلفابت نیز در ۲۰ ژانویه اعلام کرد که ۱۲۰۰۰ کارگر را که معادل شش درصد از کل نیروی کار خود است، اخراج می‌کند. این اعلامیه در همان هفته‌ای منتشر شد که سایر شرکت‌های فناوری بزرگ، از جمله متا – شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام و نیز آمازون و توئیتر، اعلام کردند که هزاران کارمند خود را اخراج می‌کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.