حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 261 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
قوانین مبهم برای قتل آواتارها/ در متاورس چه چیزی را باید جرم تلقی کرد؟
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
شناسه : 752
بازدید 596
12
قوانین مبهم برای قتل آواتارها/ در متاورس چه چیزی را باید جرم تلقی کرد؟

در حالی که ما هنوز با نگرانی‌هایی در مورد ایمنی اینترنت دست و پنجه نرم می‌کنیم، ظهور «متاورس» ممکن است نگرانی‌های امنیتی را تشدید کند. برخی از نگرانی‌های مهم امنیتی و ایمنی در این فضا عبارتند از آزار جنسی، تبعیض،  جرایم ناشی از نفرت، سرقت هویت و غیره. مدتی قبل و در روزهای ابتدایی معرفی […]

ارسال توسط :
پ
پ

در حالی که ما هنوز با نگرانی‌هایی در مورد ایمنی اینترنت دست و پنجه نرم می‌کنیم، ظهور «متاورس» ممکن است نگرانی‌های امنیتی را تشدید کند. برخی از نگرانی‌های مهم امنیتی و ایمنی در این فضا عبارتند از آزار جنسی، تبعیض،  جرایم ناشی از نفرت، سرقت هویت و غیره. مدتی قبل و در روزهای ابتدایی معرفی متاورس، فردی مدعی شد که در این دنیای مجازی تجاوزی گروهی علیه او صورت گرفته است. چند روز قبل هم وزیر هوش مصنوعی امارات گفت که باید قتل در متاورس جنایت واقعی تلقی شود و همچنین خواستار شکل گیری قوانین جدید در این فضا شد تا از انجام جنایت های سنگین جلوگیری شود.

آسیب مجازی با پیامدهای واقعی

در حالی که ما چارچوب‌های قانونی برای مقابله با نگرانی‌هایی مانند آزار جنسی، سرقت هویت و غیره داریم، مشخص نیست که چگونه این موارد درباره جرایم متاورسی اعمال خواهد شد. بدون تعریف روشنی از فضای شخصی، خصوصی و عمومی در دنیای مجازی، اقدامات برای مقابله با آزار و اذیت آنلاین بیشتر نمادین خواهد بود تا اساسی.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.