حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 261 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
ضرر ۲.۸ میلیارد دلاری بخش متاورس شرکت متا؛ زاکربرگ به متاورس خوشبین است
۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
شناسه : 1258
بازدید 478
11
ضرر ۲.۸ میلیارد دلاری بخش متاورس شرکت متا؛ زاکربرگ به متاورس خوشبین است

ضرر ۲.۸ میلیارد دلاری بخش متاورس شرکت متا؛ زاکربرگ به متاورس خوشبین است بخش واقعیت مجازی (VR) و متاورس شرکت متا به اسم ریلتی لبز (Reality Labs) هفتمین گزارش مالی سه ماهه همراه با ضرر خود را منتشر کرده است، اما مارک زاکربرگ مدیرعامل این شرکت در خصوص سرمایه‌گذاری در این فناوری که آن را […]

ارسال توسط :
پ
پ

ضرر ۲.۸ میلیارد دلاری بخش متاورس شرکت متا؛ زاکربرگ به متاورس خوشبین است

بخش واقعیت مجازی (VR) و متاورس شرکت متا به اسم ریلتی لبز (Reality Labs) هفتمین گزارش مالی سه ماهه همراه با ضرر خود را منتشر کرده است، اما مارک زاکربرگ مدیرعامل این شرکت در خصوص سرمایه‌گذاری در این فناوری که آن را «فرصت بزرگ» می‌خواند ثابت‌قدم است.

به نقل از کوین تلگراف، در گزارش درآمد سه ماهه دوم سال جاری شرکت متا که در تاریخ ۲۷ جولای (۵ مرداد) منتشر شده، زاکربرگ تایید کرده است که به مدت چند سال و تا زمانی که برنامه‌های VR و پلتفرم متاورس به بلوغ کافی برسد تا این فرصت بزرگ، ارزشی معادل با صدها میلیارد دلار به دست آورد، این ضررها ممکن است ادامه یابد. زاکربرگ در این خصوص گفته است:

متاورس به چند دلیل یک فرصت بزرگ محسوب می‌شود. در حال حاضر حتی مصمم‌تر شده‌ام که توسعه این پلتفرم‌ها در طول زمان می‌تواند به ایجاد صدها میلیارد و حتی تریلیون‌ها دلار بیانجامد.

وی افزود:

مشخصا حضور در این عرصه در چند سال آتی بسیار پر هزینه خواهد بود. اما مطمئن هستم از اینکه نقش مهمی در ساخت و توسعه این عرصه ایفا کرده‌ایم خوشحال خواهیم بود.

اوایل روز گذشته، افزایش ضررهای عملیاتی ریلتی لبز در گزارش درآمد سه ماهه دوم سال جاری شرکت متا اعلام شد. چنین ضررهایی برای بخش‌هایی که در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارند غیرمعمول به شمار نمی‌آید.

ریلتی لبز به ساخت و توسعه برنامه‌های VR و واقعیت افزوده (AR) می‌پردازد تا به کاربران متا کمک کند تا با استفاده از هدست‌های Oculus به پلتفرم‌های اجتماعی مختلف نظیر متاورس متصل شوند.

علاوه بر ضررهای مذکور، درآمد ریلتی لبز از سال ۲۰۲۱ و حاشیه سود عملیاتی آن از سال ۲۰۲۰ رو به کاهش بوده است. ۱۱.۱ میلیارد درآمد و ۲۹٪ مارجین که در سه ماهه دوم ۲۰۲۲ ثبت شده است، کمترین سطح این معیارها طی هفت فصل گذشته بوده است.

ضرر ریلتی لبز در سه ماهه اول سال جاری ۲.۹ میلیارد دلار بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.