حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 261 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
رویترز: صرافی بایننس علی‌رغم تحریم‌ها به کاربران ایرانی خدمات می‌دهد
۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۴۹
شناسه : 1006
بازدید 542
12
رویترز: صرافی بایننس علی‌رغم تحریم‌ها به کاربران ایرانی خدمات می‌دهد

رویترز در گزارشی عنوان کرده است که بایننس پس از سال ۲۰۱۸ و علی‌رغم تحریم‌های آمریکا، هم‌چنان در ایران به فعالیت می‌پردازد. بایننس تاکنون به این موضوع واکنش نشان نداده است. به نقل از The Block، رویترز در روز دوشنبه گزارش داده است که صرافی رمز ارز بایننس علی‌رغم تحریم‌های آمریکا و ممنوعیت انجام اقدامات […]

ارسال توسط :
پ
پ

رویترز در گزارشی عنوان کرده است که بایننس پس از سال ۲۰۱۸ و علی‌رغم تحریم‌های آمریکا، هم‌چنان در ایران به فعالیت می‌پردازد. بایننس تاکنون به این موضوع واکنش نشان نداده است.

به نقل از The Block، رویترز در روز دوشنبه گزارش داده است که صرافی رمز ارز بایننس علی‌رغم تحریم‌های آمریکا و ممنوعیت انجام اقدامات و معاملات تجاری با ایران، هم‌چنان به مشتریان خود در داخل کشور ایران خدمات ارائه می‌دهد و معاملات افراد حاضر در این کشور را پردازش می‌کند.

این ممنوعیت در سال ۲۰۱۸ و پس از اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران که به دلیل مراودات هسته‌ای با ابرقدرت‌های جهان به حالت تعلیق درآمده بود، ایجاد شده است. بایننس در ماه نوامبر ۲۰۱۸ اعلام کرده بود که انجام معاملات کاربران ایرانی را متوقف می‌کند و از این کاربران درخواست کرده بود که موجودی حساب‌های خود را برداشت کنند.

بازرسی‌ها و تحقیقات رویترز شامل مصاحبه این خبرگزاری با ۷ معامله‌گری است که گفته‌اند این ممنوعیت را دور زده‌اند و تا ماه سپتامبر سال گذشته هم‌چنان به بایننس دسترسی داشته‌اند. در این گزارش بیان شده است که در حساب لینکدین ۱۱ معامله‌گر نوشته شده است که پس از اعمال ممنوعیت‌های مذکور هم‌چنان به انجام معاملات پرداخته‌اند. علاوه بر این اطلاعات، رویترز گفته است که کارمندان بایننس از این موضوع مطلع بوده و درباره این موضوع به شوخی پرداخته‌اند.

بایننس تاکنون درباره این موضوع اظهارنظری نکرده است. هرچند چانگ پنگ ژائو مدیرعامل بایننس در توییتر نوشته است:

بایننس از سال ۲۰۱۸ تاکنون از Reuters WorldCheck به عنوان یکی از ابزارهای تایید و احراز هویت کاربران استفاده کرده است.

در گزارش رویترز بیان شده است که کاربران از طریق VPNهای مختلف به آسانی ممنوعیت‌ها را دور زده‌اند. این فناوری و نحوه استفاده از آن حتی توسط بایننس در بلاگ این صرافی به اسم «راهنمای استفاده از VPN ها برای مبتدیان» تایید شده است.

این ادعاها مربوط به بایننس است که شرکت اصلی آن در جزایر کیمن مستقر است، نه شعبه آمریکایی این شرکت که به اسم Binance.US به فعالیت می‌پردازد. هر دوی این شرکت‌ها تحت نظر ژائو اداره می‌شوند.

در گزارش رویترز هم‌چنین خاطرنشان شده است که چندین متخصص معتقدند که ادامه فعالیت‌های معاملاتی در ایران ممکن است توجه قانونگذاران را به خود جلب کرده باشد. ساختار این مدل تجاری به معنای آن است که از نظارت‌های موشکافانه آمریکا در امان است، اما ممکن است در معرض «تحریم‌های ثانویه» قرار بگیرد. این موضوع بدان معنا است که دسترسی این شرکت به سیستم مالی آمریکا ممکن است قطع شود.

در ادامه گزارش رویترز آمده است که مدارکی موثقی مبنی بر استفاده کاربران ایرانی از صرافی Binance وجود ندارد و سخنگوی خزانه‌داری آمریکا نیز در پاسخ به سوالات رویترز، تاکنون در خصوص استفاده ایرانیان از خدمات این صرافی رمزارز، اظهار نظر نکرده است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.