حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 261 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
انتخابات در متاورس/ آینده رای گیری آنلاین به کجا می‌رسد؟
۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
شناسه : 1625
بازدید 570
12
انتخابات در متاورس/ آینده رای گیری آنلاین به کجا می‌رسد؟

اما سوال اینجاست که آیا در آینده ای نزدیک، امکان شرکت در انتخابات و رای دادن آنلاین در متاورس وجود دارد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال، می‌توانیم به عواملی که معمولا هنگام ارزیابی یک سیستم رای‌گیری در نظر می‌گیریم، نگاهی بیندازیم: امنیت و یکپارچگی، شفافیت، قابلیت استفاده و دسترس بودن. امنیت یک سیستم […]

ارسال توسط :
پ
پ

اما سوال اینجاست که آیا در آینده ای نزدیک، امکان شرکت در انتخابات و رای دادن آنلاین در متاورس وجود دارد یا خیر؟

برای پاسخ به این سوال، می‌توانیم به عواملی که معمولا هنگام ارزیابی یک سیستم رای‌گیری در نظر می‌گیریم، نگاهی بیندازیم: امنیت و یکپارچگی، شفافیت، قابلیت استفاده و دسترس بودن.

امنیت یک سیستم رای گیری و یکپارچگی آرای صادر شده از طریق سیستم در تضمین انتخابات عادلانه و قابل اعتماد بسیار مهم است. هنگام رای دادن به صورت آنلاین یا از طریق اینترنت، امنیت و یکپارچگی اغلب از طریق تعدادی مکانیسم ها از جمله رمزگذاری سرتاسری، امضای دیجیتال و پروتکل های احراز هویت قوی رای دهندگان تضمین می شود.

اجرای این مکانیسم‌ها در هر انتخاباتی که می توان اینترنتی در آن شرکت کرد، حیاتی خواهد بود. با این حال، ما می‌توانیم جنبه‌های خاصی از یک انتخابات متاورسی را تصور کنیم که به پروتکل‌های امنیتی اضافی نیز نیاز دارد.

هنگامی که رای دهندگان از طریق دستگاه های خود وارد متاورس می شوند، به آواتاری تبدیل می شوند که در آن می توانند یک مکان رای گیری را پیدا کنند، کارکنان آن کارکنان واقعی انتخابات هستند که به صورت مجازی در محل حضور دارند. همانطور که در هنگام رای دادن حضوری کارها انجام می شود، رای دهندگان به مرکز رای گیری مجازی وارد می شوند تا هویت و صلاحیت آنها توسط یک مسئول تایید شود. سپس به یک صندوق رای مجازی رفته و یک برگه رای را پر می کنند و آن را در صندوق رای مجازی می اندازند.

در هریک از این مراحل، باید پروتکل های امنیتی خاصی ایجاد شود. برای مثال:

اطلاعات هویتی رای‌دهنده خصوصی باقی بماند و کسی جز کارمند نظرسنجی که هویت او را تأیید می‌کند، نتواند آن را ببیند.

هریک از کارکنان نظرسنجی به درستی احراز هویت و شناسایی شوند. به طوری که رای دهندگان بدانند که آواتار مجازی که با آن تعامل دارند و اطلاعات شناسایی خود را به آن می دهند، یک کارمند قانونی انتخاباتی است.

هیچ کس نتواند از رای دهندگان جاسوسی کند.

کاربران غیرمجاز نتوانند برگه رای افراد را از صندوق دیجیتالی رای بردارند و محتویات آن را مشاهده یا دستکاری کنند.

از دیدگاه رای دهندگان، یک انتخابات متاورسی ممکن است در ابتدا امن تر از رای دادن آنلاین معمولی به نظر برسد. در این نوع انتخابات، رای دهندگان می توانند با افراد واقعی تعامل داشته باشند و در یک محیط شبیه سازی شده انتخاباتی شرکت کنند. اما در انتخابات متاورسی همه چیز دیجیتالی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.