برگزاری پنل تخصصی تحول در بازاریابی گردشگری با هوش‌مصنوعی در دانشگاه امیرکبیر

خانهاخباربرگزاری پنل تخصصی تحول در بازاریابی گردشگری با هوش‌مصنوعی در دانشگاه امیرکبیر

نشست هم‌اندیشی علمی و تخصصی متاراد و صنعت گردشگری درباره نقش پدیده‌های نوظهور فناورانه در توسعه صنعت گردشگری با حضور جمعی از اساتید، پژوهشگران و محققان فناوری‌های نو، نظام اعتباری – مالی و متخصصان حوزه گردشگری در واحد جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
رحیم یعقوب‌زاده رئیس مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران گفت: با تحولات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در قرن جدید، انگیزه‌ها و اشکال سفر دیگر تغیر کرده است، به طور کلی ۱۷۰ نوع گردشگری و زیرشاخه گردشگری داریم که سالانه در حال افزایش و تغییر است.
وی گفت: شتاب تغییرات و تحولات چنان رو به افزایش است، که تا برای شناخت حوزه‌های جدید گام برمی داریم و به آن می‌پردازیم، حوزه‌های جدیدتر از راه می‌رسند، متخصصان فناوری‌های نوظهور هر لحظه محصولات و خدمات جدید به جهان ارائه می‌کنند.
آقای یعقوب‌زاده گفت: هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ به دوره تکامل می‌رسند، کشور‌ها و صنایعی که زیرساخت لازم آن را فراهم نکنند با مشکل مواجه می‌شوند. متاسفانه ما در حوزه فناوری با تاخیر حرکت می‌کنیم، از طرفی در حوزه گردشگری ما هنوز در ابتدای دوره مدرن هستیم در حالی که جهان دوره پسامدرن گردشگری را شتابان برنامه‌ریزی و طی می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: متاورس، هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور برای سفر و گردشگری جذابیت ایجاد می‌کنند، بازاریابی گردشگری را متحول می‌کند. این پدیده‌های می‌تواند به شناخت سلیقه گردشگر و انتظاری که از مقصد سفر دارد کمک کند.
رئیس مرکز گردشگری علمی ـ فرهنگی دانشجویان ایران تصریح کرد: بسیاری از گردشگران جهان از نرم‌افزار‌های سفر بر روی تلفن‌های همراه هوشمند کار‌های مربوط به سفر از صفر تا ۱۰۰ را انجام می‌دهند، اما متاورس و هوش مصنوعی هنوز در جامعه جا نیفتاده است، باید در گام نخست جامعه را با این فناوری‌ها آشنا کنیم و آموزش دهیم، همزمان زیرساخت‌های آن فراهم شود و فعالان صنعت گردشگری مهارت کار در این بستر را بپذیرند و فرا بگیرند.
آقای یعقوب‌زاده گفت: دیگر دوره لپ‌تاپ و رایانه شخصی تمام شده است، اکنون دیگر همه امور زندگی با تلفن همراه انجام می‌شود، سفر و گردشگری هم یکی از مواردی است که مردم به آن توجه دارند و باید نرم‌افزار‌های خدمات آن بر روی تلفن‌های همراه فراهم شود، متاورس در گردشگری فراتر از خرید بلیت و رزرو اتاق هتل است.
وی افزود: توسعه فناوری‌های نوظهور در صنعت گردشگری نیازمند همکاری و هماهنگی متولیان صنعت گردشگری و حوزه فناوری ارتباطات (IT) است، در کشور ما حدود ۳۰ دستگاه متولی گردشگری و تاثیرگذار در آن هستند، اما هر کدام مسیر خود را می‌روند، با این روند در دوره بلوغ متاورس که حدود ۷ تا ۸ سال آینده فرا می‌رسد، قطعا با مشکل مواجه می‌شویم، فردا هم نه همین امروز باید چاره اندیشی کنیم.
لینک خبر در خبرگزاری صدا و سیما

آدرس

دبیرخانه دائمی : خیابان ولیعصر بالاتر از میدان ونک، پلاک 2475، واحد 8
ایمیل: info[at]metarad.org
تلفن تماس:  02188883653

نماد الکترونیکی

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.