حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 261 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
شبیه سازی خانه بروس لی در متاروس
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۳۶
شناسه : 1422
بازدید 451
12
شبیه سازی خانه بروس لی در متاروس

هنگ کنگ، ۱۱ اوت ۲۰۲۲- امسال چهل و نهمین سالگرد مرگ بروس لی، فوق ستاره هنرهای رزمی هنگ کنگ است. برای ارج نهادن به میراث این مرد افسانه‌ای در تاریخ جهانی فیلم و انتقال فلسفه او به نسل بعدی، کلوپ بروس لی با گروه PRIZM همکاری می‌کند تا خانه قدیمی وی را با فناوری واقعیت […]

ارسال توسط :
پ
پ

هنگ کنگ، ۱۱ اوت ۲۰۲۲- امسال چهل و نهمین سالگرد مرگ بروس لی، فوق ستاره هنرهای رزمی هنگ کنگ است. برای ارج نهادن به میراث این مرد افسانه‌ای در تاریخ جهانی فیلم و انتقال فلسفه او به نسل بعدی، کلوپ بروس لی با گروه PRIZM همکاری می‌کند تا خانه قدیمی وی را با فناوری واقعیت مجازی بازسازی کند و نمایشگاهی به نام ” احیای خاطره: بروس لی” یا (Revival of the Memory: Home Bruce Lee’s Home in Metaverse) را با امید به یادآوری خاطرات با وب ۳ و فناوری بلاکچین، میزبانی کند.

محل اصلی عمارت قدیمی بروس لی، واقع در خیابان کامبرلند شماره ۴۱، هنگ کنگ، در سال ۲۰۱۹ تخریب شد. باشگاه بروس لی و گروه PRIZM با سه دانشجوی جوان، لی چون کیت اوون (Lee Chun kit Owen)، یوئن هو وا اندی (Yuen Ho Wa Andy) و لی چون کیت جکی (Li Chun Kit Jacky) از موسسه آموزش حرفه‌ای هنگ کنگ (شاتین) برای بازتولید خانه قدیمی در متاورس، کار می‌کنند. طرفداران در سراسر جهان می‌توانند، وارد خانه قدیمی این ستاره هنرهای رزمی شوند و با شرکت در یک سری تعاملات، آن را به طور غوطه وری تجربه کنند. در آینده، مخاطبان نیز ممکن است از طریق این نسخه متاورس با نام “Crane’s Nest” به تمام فعالیت‌ها و رویدادهای در این نوع دسترسی داشته باشند.

این پروژه، همچنین از دانشکده طراحی دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ دعوت کرد تا ایده‌های محتوا و هنرمند مشهور گرافیک کامپیوتری شانون ما (Shannon Ma) را به عنوان مشاور فنی پروژه ارائه دهد. پروژه تمام شده سال آینده در ۲۰ جولای، پنجاهمین سالگرد مرگ بروس لی، به صورت جهانی راه اندازی خواهد شد.

وونگ ییو-کیونگ (Wong Yiu-Keung)، رئیس باشگاه بروس لی، گفت: “این ساختمان ابتدا پس از مرگ بروس لی به یک هتل تبدیل شد و زمانی قرار بود که به یک سالن یادبود تبدیل شود. متاسفانه، این طرح به قفس کشیده شد و خانه قبلی شد. ما می‌خواهیم در آخرین هدف خود، مردم درباره بروس لی از طریق فناوری واقعیت مجازی بیشتر بدانند و درباره “فلسفه آب” (Water Philosophy) او بیشتر آگاه شوند. این پروژه با دانشگاه‌ها و سازمان‌هایی از جمله سه دانشجوی جوان همکاری می‌کند که امیدوارند روح بروس لی را از نسل به نسل، در قالب‌های نامحدود تولید و منتقل کنند”.

جفری هاو (Jeffrey Hau)، مدیر گروه PRIZM، گفت: “این نمایشگاه آخرین کاربرد PRIZM از فناوری وب ۳ را به نمایش می‌گذارد و ما در آینده با برندهای مختلف همکاری بیشتری خواهیم داشت. با تصور اینکه می‌توانیم جاذبه‎هایی بسازیم و میزبان کنسرت‌ها در متاورس باشیم و با شرکت‌ها سازندگان و مخاطبان تعامل کنیم. بروس لی نماینده تبادلات فرهنگی شرق و غرب است. این نمایشگاه امیدوار است، فرهنگ سنتی را با فعال کردن عناصر وب ۳ احیا کند و روح بروس لی را به نسل بعدی، به عنوان یک بازاریابی دیجیتال منتقل کند. شرکت PRIZM به استقبال از آخرین فناوری برای ترویج صحنه‌های فرهنگی ادامه خواهد داد”.در این نمایشگاه همچنین مواردی از بروس لی که قبلاً دیده نشده بودند، از جمله دست خط بروس لی بر روی “فلسفه آب” او، آویز طراحی شده توسط بروس لی برای بزرگداشت فیلم “اژدها وارد می‌شود”، به نمایش گذاشته شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.