حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 261 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 0×
زنجیر تازه بر پای استیبل‌کوین‌ها!
۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
شناسه : 1032
بازدید 531
12
زنجیر تازه بر پای استیبل‌کوین‌ها!

بانک مرکزی اروپا (ECB) گزارشی را با هدف بررسی رشد بازار ارزهای دیجیتال در یک دهه گذشته و خطرات آن برای سیستم مالی موجود، منتشر کرده است. در بخشی از این گزارش به استیبل‌کوین‌ها و نقش آن‌ها در اکوسیستم فعلی، به‌ویژه در پیوند بلاکچین‌های مختلف و همچنین دیفای، پرداخته شده است. این گزارش، تلاش کرده […]

ارسال توسط :
پ
پ

بانک مرکزی اروپا (ECB) گزارشی را با هدف بررسی رشد بازار ارزهای دیجیتال در یک دهه گذشته و خطرات آن برای سیستم مالی موجود، منتشر کرده است. در بخشی از این گزارش به استیبل‌کوین‌ها و نقش آن‌ها در اکوسیستم فعلی، به‌ویژه در پیوند بلاکچین‌های مختلف و همچنین دیفای، پرداخته شده است.
این گزارش، تلاش کرده به این سؤال پاسخ دهد که آیا استیبل‌کوین‌ها می‌توانند در سیستم مالی سنتی، جایگاهی پیدا کنند یا خیر؟ سپس استدلال می‌کند که فقدان نظارت‌های کافی، سبب سقوط اخیر اکوسیستم‌هایی مانند ترا شده است.
این گزارش، درباره اثرات مسری چنین اتفاقاتی بر کل سیستم مالی می‌گوید:اگر یکی استیبل‌کوین‌ها با مشکل مواجه شود یا سقوط کند، پیامدهای گسترده‌ای برای دیگر استیبل‌کوین‌ها و کل بازارهای مالی دیجیتال خواهد داشت.این در حالی است که در هفته‌های اخیر، حتی تتر نیز برای مدتی پیوند خود را با دلار از دست داد و شاهد ۱۰ درصد خروج سرمایه از اکوسیستم خود بود. بانک مرکزی اروپا سپس، استفاده از استیبل‌کوین‌ها به‌عنوان وسیله پرداخت را رده کرده و گفته است که این ارزها کاربردی نیستند؛ زیرا سرعت، هزینه و شرایط و ضوابط بازخرید آن‌ها برای استفاده‌شدن به‌عنوان پرداخت، ناکافی است.
در نهایت، ECB خواستار افزایش نظارت‌ها بر استیبل‌کوین‌ها به‌منظور کاهش خطرات آن‌ها برای بازارهای مالی شده است.
اتحادیه اروپا اخیرا چارچوبی برای بازارهای ارز دیجیتال به نام MiCa را تصویب کرده که در آن، مقرراتی برای شرکت‌های ارائه‌دهنده ارزهای دیجیتال (CASP)، استیبل‌کوین‌ها، صرافی‌ها و کیف پول‌های ارز دیجیتال در منطقه یورو تعیین شده است. در MiCa، سقف تراکنش‌های استیبل‌کوین‌ها در روز به‌منظور مقابله با حوادث مشابه ترا به ۲۰۰ میلیون یورو محدود شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.