ریز برنامه های پنل تخصصی “متاروس و بلاکچین در شهر هوشمند و انرژی هوشمند” (زمان: چهارشنبه 12 مرداد 1401، ساعت 9 الی 11 – مکان: پژوهشگاه نیرو، سالن دکتر رنجبر)

خانهوبلاگریز برنامه های پنل تخصصی “متاروس و بلاکچین در شهر هوشمند و انرژی هوشمند” (زمان: چهارشنبه 12 مرداد 1401، ساعت 9 الی 11 – مکان: پژوهشگاه نیرو، سالن دکتر رنجبر)

معرفی سخنرانان و ریز برنامه های پنل تخصصی متاروس و بلاکچین در شهر هوشمند و انرژی هوشمند

در دهه‌های اخیر به واسطه فرایند جهانی‌شدن و پیشرفت‌های فنی و تکنولوژیکی، شهرنشینی به سرعت گسترش یافته ‌است، به‌طوری که طبق پیش‌بینی سازمان ملل متحد تا سال ۲۰۵۰ یک میلیارد به جمعیت شهری جهان اضافه‌ می‌شود. این روند، جمعیت شهری جهان را به ۵.۲ میلیارد نفر خواهد رساند. اواسط سال ۲۰۱۸ تقریبا ۴.۲ از ۷.۶ میلیارد نفر در سراسر جهان در شهرها زندگی می‌کردند. این مقدار معادل  ۵۵درصد جمعیت جهانی است که بنابر پیش‌بینی فوق تا سال ۲۰۵۰ این رقم به ۶۰ درصد خواهد رسید.

رشد شهرها و شهرنشینی، یک روند جمعیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که به‌واسطه آن تمرکز جمعیت و فعالیت‌های اقتصادی و ادارات در فضای شهری را به همراه خواهد داشت. توجه به رشد شهرنشینی و پیامدهای آن بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است، زیرا درصورت نبود زیرساخت مناسب، شهرنشینی منجر به بروز اختلاف طبقاتی شدید، شکل‌گیری مناطق زاغه‌نشین در اطراف مناطق شهری، شیوع بزه­کاری و تحمیل هزینه‌های گزاف به شهر و شهروندان می‌شود.

در پنل تخصصی متاورس و بلاکچین در شهر هوشمند و انرژی هوشمند، پتانسیل های فناوری نوظهور متاورس و بلاکچین در مدیریت هوشمند انرژی و سازمان ها و شهرهای هوشمند با حضور متخصصین امر، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

اطلاعات بیشتر از جزییات سخنرانی­ ها و ریز برنامه پنل تخصصی فوق، در پوستر مربوط به پنل فوق، ارایه شده است.

آدرس

دبیرخانه دائمی : خیابان ولیعصر بالاتر از میدان ونک، پلاک 2475، واحد 8
ایمیل: info[at]metarad.org
تلفن تماس:  02188883653

نماد الکترونیکی

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد.